Reisdag - Reisverslag uit Zaandam, Nederland van Willem en Carina - WaarBenJij.nu Reisdag - Reisverslag uit Zaandam, Nederland van Willem en Carina - WaarBenJij.nu

Reisdag

Blijf op de hoogte en volg Willem en Carina

10 Januari 2015 | Nederland, Zaandam

Vandaag eindelijk zo ver, we gaan naar Sicilië.
We vliegen om 16.10 vanaf Eindhoven naar Catania. Mooi tijdstip, het is alleen vervelend dat we in het donker landen en dus ook onze vakantiewoning moeten vinden.

De laatste dingetjes verzamelen om in de bagage te doen, de eitjes bakken voor op de kaasbollen en dan rijden we om 10.30 het parkeerterrein af. Op naar Eindhoven, wel via Wormerveer om een laptop af te geven voor Merel. De planning is om rond 13.00 uur in Boxtel te zijn. Dan zet Marian ons op het vliegveld af en kan zij een maand lang onze auto gebruiken.
Onderweg horen we dat er tussen Vinkeveen en Maarsen een vrachtauto is geschaard. Er staat een hele harde wind en tijdens de rit horen we dat er op nog 2 vrachtauto's omgewaaid zijn. Ze raden aan om via Hilversum de A1 en de A27 naar Utrecht te rijden. Dat doen we dus maar. Volgens de TomTom is het 5 kilometer verder. Zoals gepland zijn we rond 13 uur in Boxtel en onze taxichauffeuse zet ons om 13.45 af bij Airport Eindhoven. We zijn dus erg ruim op tijd. De transportkarren willen onze muntjes niet slikken dus moeten we de koffers zelf sjouwen, c.q. rollen. Gelukkig binnen wel een kar gescoord. De bagage wordt bijna volautomatisch ingenomen (het is een jaar of 7 geleden dat we hebben gevlogen en het zal tegenwoordig overal wel zo gebeuren). De man voor ons maakt nog het grapje dat we de volgende keer het vliegtuig zelf moeten vliegen! Gelijk maar door naar de incheckbalie met de handbagage en dan het feest van de detectiepoortjes.. Schoenen uit, riem af, alle apparatuur uit de tassen. De scan zegt dat er in de tas van Willem een flesje zit, dus er wordt extra gekeken. Dat blijkt zijn inhalatiekoker te zijn. Alles weer inruimen en dan langs de taxfreeshops en het grote wachten kan beginnen. Het is maar een klein vliegveld en er is niet echt veel te doen. Om 15.25 wordt aangegeven welke gate voor de vlucht naar Catania wordt gebruikt en alle passagiers stuiven daar naar toe. De laatste check en dan op naar het vliegtuig. Het zit praktisch vol en om 16.15 zitten we in de lucht. We vliegen boven de wolken en er is dus weinig te zien. Volgens de captain gaat de vlucht 2.10 duren i.p.v. 2.40 en hij krijgt gelijk. Om 18.30 taxiet het vliegtuig over de landingsbaan en worden we verzocht uit te stappen en in de bus plaats te nemen die ons naar de aankomsthal brengt. De koffers komen via de band en de eerste is er een van ons. Even later volgt de tweede. Helaas is er geen transportkar te bekennen dus moeten we ze weer zelf tillen. Gelukkig heeft een koffer wieltjes en de ander kan er boven op. Even vragen aan een hostess waar we "Sicilybycar" kunnen vinden. Buiten op de 2e parkeerplaats. Daar kunnen we de huur van de auto verder afhandelen. Het duurt wel even want het is druk bij deze balie. Schijnbaar een goedkope verhuurder, want bij de andere desk is geen mens te bekennen. Uiteindelijk staan we bij onze Citroen C1 en na een inspectie van de buitenkant kunnen we vertrekken naar Taormina.

Het is aardedonker maar gelukkig hebben we onze TomTom mee. Het is even wennen aan het verkeerstempo (ook Italianen zijn een gevaar op de weg en zeer ongeduldig!!) en de borden. We gaan over de Autostrada (de tolweg) naar Taormina, dat is ongeveer 60 km. rijden. De instructie van ons contact in Italië gaf aan dat we bij Giarre telefonisch contact op moesten nemen met onze verhuurders, Maria of Orlando. Die komen dan naar het station en rijden voor ons uit naar de plek van bestemming. Of wij hebben het verkeerd begrepen of ze heeft het niet goed uitgelegd, maar ze bedoelde het station in Taormina-Naxos. Orlando legt het telefonisch uit en we gaan dus weer verder over de Autostrada naar het station. Het is volgens hem eenvoudig te vinden. Maar dat is natuurlijk alles als het maar bekend is. Na nog een keer vragen bij een benzinepomp blijken we er 100 meter vanaf te zijn en dat is me een ritje..... Pikkedonker, een smalle weg met een paar zeer heftige haarspeldbochten omhoog de berg op. Gelukkig hebben we hen als gids anders had ik er een hard hoofd in gehad of we het gevonden hadden!! Na een minuut of 10 zijn we op de plaats van bestemming. De meeste spullen uit de auto en dan de trap op naar het bovenappartement.
Het ziet er prima uit, ze hebben zelfs de kachel aangezet maar het is er nog wel koud. De bedden zijn opgemaakt. De foto's voeg ik later bij. We pakken het hoogstnoodzakelijke uit en ploffen neer op de bank. Best wel moe en verreisd. Al dat wachten, zitten en de spanning van de rit gaat je niet in je koude kleren zitten. We liggen dan ook vroeg in bed.
Het schijnt vandaag 18 graden geweest te zijn hier en voor morgen is hetzelfde weer aangekondigd. Hopelijk hebben ze gelijk.

• 11 Januari 2015 - 08:59

Jose:

klinkt allemaal weer spannend . we kijken nu al uit naar de volgende reisverslagen. veel plezier en tot lezens. xx

• 11 Januari 2015 - 11:22

Mam:

Na heel veel moeite heb ik met hulp het verslag kunnen lezen.we hebben welwi fi. Maar je moet iedere keer weer inloggen en w.w.plaatsen wel ingewikkeld maar goed we komen er wel uit het was voor jullie ook een heel avontuur .fijn dat het ook goed weer is.dat is wel zo prettig.dat is hier ook zo,van de 11dagen dat ik nu hier ben is er maar 1 dag tot 2 uur mistig geweest de rest alles zon heerlijk.met mijn rug wil het nog niet erg heel veel pijn moet maar weer meer medic. Slikken.groetjes mamxx

• 12 Januari 2015 - 07:37

Mona:

Hoi Willem en Carina,
    Wat leuk om weer een verslag van jullie te kunnen lezen. Geniet er lekker van en ja ook ik ben ik afwachting van jullie volgend verslag.

groetjes,
    Mona

• 12 Januari 2015 - 08:09

Paul:

Hoi vakantiegangers,

Ook ik (oud collega) vind het nog steeds leuk jullie reisverslagen te lezen.
    Ik kijk uit naar de volgende.

groet,
    Paul

@Carina: Had jij al meegekregen dat Gerda Ten Haef is overleden.?

Groet,
    Paul

• 15 Januari 2015 - 14:31

Rob:

Of; jullie hebben een geweldige tijd, Of er valt niets te melden......het is toch weer uitzien naar de avonturen van jullie!
    have fun, grtz Rob

• 15 Januari 2015 - 14:34

Rob:

Oeps,.....zie net het vervolg....we kregen eerst steeds een mailbericht dat er nieuws was op waarbenjijnu.
    gauw lezen dus!!
    grtz Rob