Tejn, Denemarken - Reisverslag uit Tejn, Denemarken van Willem en Carina - WaarBenJij.nu Tejn, Denemarken - Reisverslag uit Tejn, Denemarken van Willem en Carina - WaarBenJij.nu

Tejn, Denemarken

Door: Carina

Blijf op de hoogte en volg Willem en Carina

31 Juli 2013 | Denemarken, Tejn

Weer terug in Tejn..
Vanmiddag waren we onderweg naar een eilandengroepje voor de kust van Bornholm, n.l. Christiansoe. Een oud fort (sinds 1600). Ligt 12 mijl uit de kust. Stralend mooi weer, na de regen van vannacht en vanmorgen. Komen we daar, kunnen we niet aanleggen. Er liggen een paar kleine zeilboten en wij kunnen het die mensen niet aandoen om aan te leggen. Naarmate wij bij het eiland kwamen werden de golven wel steeds hoger, maar het was nog goed te doen. Aan de andere kant van het eiland zou je ook kunnen aanleggen volgens Willem. Wij de haven weer uit dus en tussen de rotsen door om daar te komen. Wind en golven zijn een raar fenomeen. Als je aan de ene kant bent zijn ze volop aanwezig en wordt je heen en weer gegooid en aan de andere kant merk je er weinig van. Komen we aan de andere kant blijkt dat de aanlegplaats te zijn van de ferries naar Zweden e.a. lokaties. Daar kunnen we niet liggen dus. Daarom onverrichter zaken weer terug naar Bornholm. De wind haalt inmiddels behoorlijk aan en uiteindelijk wordt het zelfs kracht 6-7. Hebben we nog niet gehad. Het lijkt af en toe of er iemand met een puts water over ons heen gooit en nog leuk vindt ook. Wij in elk geval niet. Na 3 uur stampen wordt het eindelijk rustiger en komen we weer in de buurt van Tejn. Tot overmaat van ramp lijkt onze navigatie ons ook in de steek te laten, die laat de hele wereld zien tot aan IJsland. Daar hebben we geen boodschap aan, eenmaal in rustiger water doordat we onder het eiland liggen kunnen we fatsoenlijk kijken wat er aan de hand is. Gelukkig werkt alles nog zoals het zou moeten en kunnen we veilig de haven bereiken. Dan moeten we alleen nog aanleggen, dat heeft door de harde wind ook de nodige voeten in aarde.
Opeens rolt het zeil van de Genua ook uit, stond niet vast dus gauw inhalen. Gelukkig hebben we hulp vanaf de kant en lukt het de boot vast te leggen. Weer een ervaring rijker! Ook wij leren er elke dag van.
Willem was nat tot op zijn huid van al het water wat over ons heen gekomen is, ik stond iets gunstiger. Eenmaal weer onder de kust van Bornholm hoorden we pas dat de windwaarschuwingen waren ingetrokken. Het is hier erg moeilijk om info te krijgen over de windwaarschuwingen, nog beter opletten dus.
Ook deze keer ging het goed.

• 31 Juli 2013 - 22:37

Heddy En Harry:

Hallo Willem en Carina,

Wat een reis, zeg!! Geweldig om te lezen. Kan alleen steeds maar zeggen wat een verhalen. Wat een avontuur.
    Harry volgt jullie helemaal via een app. Altas wat hij gedownload heeft. Echt iets voor hem.
    Hij weet dus steeds precies waar jullie zitten.

Wij wensen jullie nog veel plezier en uiteraard een goede reis.

Liefs Heddy en Harry.

Tags: Denemarken