Eindelijk weer varen - Reisverslag uit Brohl-Lützing, Duitsland van Willem en Carina - WaarBenJij.nu Eindelijk weer varen - Reisverslag uit Brohl-Lützing, Duitsland van Willem en Carina - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer varen

Door: Carina

04 Juli 2014 | Duitsland, Brohl-Lützing

Dag 32, woensdag 2 juli

Pakketjesdrama………..
Het verstuurde pakket is in Duitsland, maar de adresgegevens klopten niet. Pakket moet nu voor de 2e keer aangeboden worden, maar we hebben nog niets gezien.

Dag 33, donderdag 3 juli

We hebben ons gister dus maar weer bezig gehouden door de roest verder aan te pakken en te plamuren. Niet het leukste werk maar wel noodzakelijk.
Woensdag is schijnbaar de dag dat het in deze haven druk is. Vorige week lagen er met inbegrip van ons 4 gastschepen en nu zelfs 5, waarvan 1 Nederlands, dus eigenlijk 2.

Dag 34, vrijdag 4 juli

Via de track en trace zien we dat ons pakket weer Out for Delivery staat, maar we vertrouwen het niet. Om een uur of 12 bellen we met het bedrijf. Ja, het pakket staat hier, maar het adres is niet juist en ze kunnen het dus niet afleveren. Kunnen we het ophalen? Ja, dat is mogelijk, ze zijn tot 16 uur aanwezig, dus maken we ons op om met de trein naar Koblenz te reizen en dan moeten we een taxi nemen naar het transportbedrijf. Met het openbaar vervoer is het niet mogelijk. De tijd die we hebben moet voldoende zijn. Trein van 13.06 naar Koblenz, zijn we om 13.35 daar. Taxi nemen en gaan. De Zaunheimerstrasse 9 daar moeten we zijn. Willem verstaat het helemaal verkeerd, dus een 2e telefoontje is nodig om het juiste adres te krijgen. Via Google Earth zie ik dat het voorbij het gedeelte in Koblenz is waar we zijn geweest om zelf apparatuur te kopen. Taxichauffeur heeft nog nooit van die straat gehoord maar leve de apparatuur! We komen daar waar we zijn moeten, gaan naar binnen, mevrouw brengt ons gelijk naar het desbetreffende loket en daar staat ons pakketje. Oeps… Pak van ons hart, we hebben zo genoeg van Brohl. Aan de havenmeester ligt het niet die is aardig, maar er is hier helemaal niets te beleven. Handtekening zetten voor ontvangst en binnen 2 minuten staan we weer buiten en kunnen we worden teruggereden naar het station. Terug met de taxi naar Koblenz, laten ons afzetten bij het Löhr-zentrum, een groot winkelcentrum, kunnen we nog wat boodschappen doen. En op het station kom ik erachter dat ik ergens onderweg mijn geslepen zonnebril ben verloren. Hebben nog een half uur voordat de trein weer vertrekt, dus maar even navragen. Helaas niet gevonden. Dus maar de verzekering proberen aan te spreken. Het is ondertussen behoorlijk benauwd geworden en als we weer aan boord zijn vallen de eerste dikke regendruppels. Helaas maar kort.

Eerst maar eens zien of die plotter het doet en gelukkig dat is wel het geval. We gaan dus morgen terug richting Nederland. Zal wel Düsseldorf worden en daarna wie weet wel weer Arnhem. We gaan stroomafwaarts, dus met een vliegende vaart.

Vanavond hebben we de voetbalwedstrijd tussen Duitsland en Frankrijk bij de Biergarten gezien. Ik had stiekem gehoopt dat de Fransen zouden winnen, maar helaas. We fietsen terug naar de haven, brengen de fietsen alvast weer aan boord en misschien dat het onze havenmeester lukt om de grote televisie in het havengebouwtje aan de praat te krijgen. Dan kunnen we eventueel de wedstrijd met Brazilië kijken.

EN DAN MORGEN WEER VAREN.........................

• 04 Juli 2014 - 21:07

Heddy En Harry.:

Sjonge, jonge wat een pech...!!!! Zo'n beetje alles wat fout kan gaan, is gebeurt! Ik weet, er zijn ergere dingen, maar dit is toch wel erg jammer allemaal! Weer terug naar Nederland...! Alles is gerepareerd zou je zeggen, maar ik denk dat het nu een gevoels kwestie is geworden, om de geplande reis niet voort te zetten! Wij wensen jullie sterkte..!! Liefs Heddy en Harry!!

• 05 Juli 2014 - 10:45

Mam:

nu het laatste stuk zonder problemen hoor die hebben jullie genoeg gehad.
    we hebben het gister nog over jullie gehad,met Metteke en Marco ik ben gisteren naar Rotterdam
    geweest had nog een vrij reizen en wilde hun huis uiteraard nog zien.het was heel gezellig zijn nog even de stad ingeweest ze wonen inderdaad heel dicht bij het centrum wel leuk.voor het laatste stuk goede vaart en